Koncepce – 6.třídy Poupátka 2025/2026
Motto :
Každý malý krok, je velkým krokem k učení.
Učíme se, hrajeme a rosteme každý den.
Třída Poupátka je věkově heterogenní skupina dětí ve věku od 2 do 4 let. Převládají mladší děti, u nichž se zaměřujeme především na podporu adaptace na nové prostředí, posilování samostatnosti a základních sebeobslužných dovedností.
Děti se učí fungovat ve skupině vrstevníků, navazovat první sociální vztahy a respektovat základní pravidla společného soužití. Prostor třídy je přizpůsoben věku dětí – dostatek podnětných koutků pro hru, odpočinek i pohyb.
Všechny naše aktivity, hry a denní rituály nás provází kamarád, plyšový medvídek, který je nejen maskotem, ale i průvodcem na cestě za poznáním a osamostatňováním.
Medvídek jako most mezi domovem a školkou. Víme, že vstup do školky je pro děti i rodiče velkou životní změnou. Proto je naším klíčovým úkolem, aby byl přechod co nejplynulejší a nejjemnější.
• Medvídkova ranní vítání: Každé ráno medvídek čeká ve třídě na děti. Děti si ho mohou pohladit nebo obejmout. Pomáhá tak překonat počáteční nejistotu a strach z odloučení.
• Pravidla a rituály: Medvídek dětem pomáhá s ranním kruhem, zpíváním písniček nebo čtením pohádky. Opakované rituály jsou pro děti srozumitelné a uklidňující.
Medvídek jako rádce a pomocník - pro děti v tomto věku je rozvoj sebeobslužných dovedností klíčový. Medvídek je vzorem a motivátorem, který děti povzbuzuje k samostatnosti.
• vytvořit bezpečné, klidné a podnětné prostředí, kde se děti cítí příjemně
• podporovat pozitivní adaptaci nově příchozích dětí
• rozvíjet řeč, komunikaci a porozumění prostřednictvím říkanek, písní, pohádek a rozhovorů
• posilovat jemnou a hrubou motoriku pomocí pohybových her, výtvarných a manipulačních činností
• učit děti základním sebeobslužným návykům (hygiena, stolování, oblékání)
• vést děti k vztahu k přírodě a okolnímu světu
• rozvíjet emoční stránku a schopnost spolupráce
Naše školka je zapojená v programu Začít spolu, který je tvořen z center aktivit. Máme 11 center: kostky, dramatizace, hudba, manipulační a stolní hry, knihy a písmena, domácnost, ateliér, pokusy a objevy, voda a písek, dílna a pohyb.