O nás

Profil školy


Mateřská škola Čtyřlístek zahájila svůj provoz 5. srpna 1991. Budova školy je pavilonového typu a je situována na okraji sídliště Zelená louka. Architektonické řešení objektu zahrnuje tři pavilony propojené proskleným koridorem, což umožňuje funkční propojení jednotlivých částí a současně zachovává jejich samostatnost. Vybavení školy je koncipováno účelně a odpovídá všem současným pedagogickým, bezpečnostním a hygienickým normám. Provoz mateřské školy je celodenní, v čase od 6:30 do 17:00 hodin.


Ročně navštěvuje naši školu přibližně 100 dětí, které jsou zařazeny do čtyř věkově heterogenních tříd s názvem: Andílci,Berušky, Cipísci a Dráčci. Tyto třídy společně tvoří symbolický celek – Čtyřlístek, který představuje jednotu, štěstí a vzájemnou sounáležitost. Věkově smíšené skupiny napomáhají k přirozenému sociálnímu učení, rozvoji mezigenerační spolupráce mezi dětmi a k posilování jejich sociálních a adaptačních kompetencí.


Pedagogický proces je v naší MŠ realizován v souladu s Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání a je obohacen o několik specifických vzdělávacích přístupů:
• Program Začít spolu – individualizovaná výuka založená na principech kooperativního učení, prožitkového vzdělávání a aktivní participace dítěte na vlastním vzdělávacím procesu.


• Třída s rozšířenou výukou anglického jazyka – cílená podpora jazykového vývoje prostřednictvím přirozené expozice angličtině, hravé formy výuky a CLIL přístupů (Content and Language Integrated Learning).


• Metoda Elkonin – specifická metodika pro rozvoj fonematického uvědomování a jazykových schopností, která systematicky připravuje děti na nácvik čtení a psaní. Metoda rozvíjí schopnost analyzovat, syntetizovat a manipulovat s hláskami, čímž podporuje metajazykové dovednosti jako klíčový předpoklad školní úspěšnosti.


Filozofií naší mateřské školy je být otevřenou a inkluzivní institucí, která staví na principu partnerské spolupráce s rodiči a dalšími aktéry vzdělávání. Základním východiskem je vytváření bezpečného a podnětného prostředí, které podporuje psychickou pohodu, prosociální kooperaci a přirozenou chuť dítěte k učení. Vzdělávací aktivity jsou realizovány prostřednictvím didakticky promyšlených situací, metod aktivního učení a stimulujícího prostředí, jež reflektují individuální potřeby a možnosti každého dítěte.