Třídní vzdělávací program

Koncepce na školní rok 2024 – 2025


Třída: 3. – „Berušky“
heterogenní věková skupina (2 – 7 let)

„ Rok stromů “

V uplynulém školním roce jsme se seznamovali více s naším městem. Při objevování nových míst jsme se mnohému naučili a zjistili jsme také,  jak krásná a bohatá příroda je v okolí našeho města i v něm. A tak jsme si pro další objevování a bližší seznamování pro tento školní rok vybrali stromy. Průvodcem a inspirací k mnoha činnostem i prožitkům nám bude kniha Vladimíry Ottomanské „Rok stromů“ zpracovaná jako celoroční program pro mateřskou školu. Našimi kamarády pro každodenní putování v říši stromů budou Anička a Honzík. Věříme, že se jim podaří nás mnoho nového naučit, pobavit nás a představit nám přírodu jako velkého silného kamaráda.

Každý měsíc nám přiblíží jeden strom:

Září        - Co vypráví starý DUB
Říjen      - Silák KAŠTAN
Listopad - Tajemství z kouzelné LÍSKY
Prosinec - Co se děje pod JEDLÍ
Leden     - Jak se hraje na MODŘÍN
Únor       - JASAN, ten nás ochrání
Březen   - Bez bílé BŘÍZY jaro nebude
Duben    - Pod VRBOU, za vrbou, co se bude dít?
Květen    - JAVOR, strom nakloněný lidem
Červen    - Pod LIPOVOU ochranou


V rámci výchovně vzdělávacího procesu se i nadále zaměřujeme na:
- sžívání dětí s novými kamarády, v novém prostředí a na základě společně
vytvořených pravidel a denních rituálů
- individuální přístup zejména k nejmladším dětem, zvládnutí režimových prvků,
správných návyků a sebeobsluhy
- vedení starších dětí k náročnějším činnostem, samostatnějšímu přístupu, předávání
zvládnutého mladším kamarádům
- zajištění bohatých společných prožitků účastí na různých akcích (sportovních,
kulturních, ekologických atd.) a dodržování tradic
- rozvíjení dobré spolupráce a otevřené komunikace s rodiči
- vytváření kladného vztahu k přírodě, k životnímu prostředí a k ochraně zdraví
- poznávání našeho města a okolí, podporu zdravého životního stylu
- u předškoláků: osvojení společenských hodnot a pravidel slušného chování, získávání
bohatých prožitků a poznatků, samostatné působení na své okolí a projevování své
osobnosti jako předpoklad pro úspěšný vstup do základní školy